Jarduerak urmaeletan

Atal hau Eskoletako Urmaelen Sarearen parte diren eskolek urmaelean egiten dituzten jarduera ezberdinak partekatzeko gunea da.

Aimaiurko Haur eta Lehen Hezkuntza Eskola Publikoa

2021-03-25

Urmaelaren bizilekua

Haur hezkuntza eta lehen hezkuntzako ikasleekin aurrera atera den jarduera honen helburua, eskola inguruan egingo den urmaela sortzeko gune egokia bilatzea, ezagutzea, neurtzea... izan da. Horretarako, hurrengo prozedura jarraitu da:

1. Eskolako ikasle guztiekin urmaela egiteko hautatu den tokira joan eta planoak eskutartean dauzkagula, in situ, tokia kokatu, planoetan adierzten dena interpretatu, ulertu… da.

2. Lur partzelen ezaugarriei buruz hitz egin eta auzolurrez hipotesiak egin eta gero, Baztango Batzar Nagusiaren funtzio, ezaugarri eta prozeduraren nondik norakoez solas egin da.

3. In situ neurketak egin eta urmaelaren eta inguruko bazterrek hartuko duten eremua taxutu dira.

4. Urmaelaren ezaugarriez, balizko “biztanleez”, landareriaz hitz egin da, hipotesiak egin eta norberak bere proposamena marraztu du.

5. “Xapoketan” partidak aitzineko lanak jadanik akituta dituzten ikasleekin.

Orokieta Herri Eskola

2021-03-03

Baratza ikasgeLab proiektua

Adin ezberdinetako haur eta familiekin egin da jarduera, auzolan deialdia egin eta umeen eta familien laguntzaz, baratza eta urmaelaren inguruan txukunketak egin dira. Hainbat lanen artean, Eskoletako Urmaelen Sareko plaka jarri dute.

Lardizabal Herri Eskola

2021-02-23

Nor da nor?

LH 5. eta 6. mailako ikasleekin, animalien identifikazio eta ezagutza jarduera egin da.

5. mailan 16 ikasle eta 6. mailan 10 ikasle izanik, taldeetan banatu dira. Gauzak honela, ikasleen jakin-mina piztu eta horren inguruko animalien interesa sustatu da jarduera honekin.

Helburu nagusia:

• Urmael inguruko anfibioak eta narrastiak ezagutzea.

Eman diren pausuak honakoak dira:

1. Gela bakoitzeko ikasleak bost-seiko taldeetan banatu.

2. Olaldeko parkean zehar ezkutatuta zeuden animalia ezberdinen argazkiak aurkitu.

3. Talde bakoitzak animalia bat aukeratu eta informazioa bildu.

4. Taula bat bete informazioa eskuratu ostean.

5. Taldea osoa berriz bildu eta lortutako informazioaren inguruan hitz egin.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Herri Ametsa

2021-02-16

Nature walk

LH 5. mailako ikasleekin, EKI 5.2 English bigarren moduluaren aurkezpen jarduera egin da.

Modulua inguruan ditugun animalei ingurukoa izanik, urmaelean topa daitezkeen animalien bila egindako irteera da jardueraren muina.

Helburu nagusiak:

• Ingelesez, animaliei buruzko informazioa zuzentasunez eta autonomiaz ematea.

• Ingeleseko saioetan ingelesez egindako parte hartzeak handitzea.

• Animalien inguruko hiztegia sendotzea.

• Ingurune naturala ezagutu eta duen balioa aitortzen laguntzea.

Jarraitu den sekuentzia hurrengoa da:

1. Gelan aurre-prestaketa: Zer ikustea espero duzue? Nola deskribatuko zenuke ikusitakoa?

2. Taldeka (4-5), 20 minutuz urmaelan eta inguruan aurkitzen dituzten animalia guztiak zerrendatzea. Txapelketa modura proposa daiteke.

3. Gelan ikusitako animaliak aurkeztu eta deskribatu.

4. Karta formatuan ikus zitezkeen animalien argazkiekin osatutako argazki bilduma bat eman taldeko. Animaliak izendatu eta taldekatzen saiatu behar dira taldekatzeen arrazoiak emanez. Adibidez: uretan bizi diren animaliak, hegan egiten duten animaliak, lau hanka dituzten animaliak, etab.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Lardizabal

2021-01-21

Aranzadi Zientzia Elkartearekin urmaelaren dibulgazio saioa

Haur Hezkuntzako 5 urteko geletatik Lehen Hezkuntzako 6. mailararte.

Aranzadi Zientzia Elkarteko Ion Garin eta Iñaki Mezquitarekin saio bana egin zen: Ion Garinekin urmaelaren inguruko dibulgazio saio bat izan zuten ikasleek, herrian (eskola ondoan) dagoen Olalde parkeo urmaelean, eta, Iñaki Mezquitarekin odonatuen erakusketa ikusi zuten.

Bizilore Eskola

Urmael sareko plaka lotzea

Lehendabiziko topaketetatik bueltan aurkezpentxo bat egin genien haurrei Urmaelen Sarearen inguruan. Interes handia zeukaten zertara jolan ginen jakiteko beraz bertan emandako materialak aurkeztu genizkien eta sarearen helburuak azaldu.

Egun horretan 5etik 9 urte bitartekoei Sareko txapa erakutsi genien eta jarduera aurkeztu. Denbora pila bat igaro da ordundik eta tarte bat hartzea kostatu zitzaigun arren abendu bukaeran kanpo espazioko denboran aukeran eman genien nahi zuenari txapa jartzeko. Sei haur animatu ziren eta hurrengoa egin genuen:

1. Txapa non jarri erabaki.

2. Materiala aztertu.

3. Aroztegian beharrezko erramintak hartu

4. Bakoitzak egingo zuen lana erabaki.

5. Zuloak egin eta txapa lotu.

Momentu horretako argazkirik ez dugun arren nola gelditu den ikusteko bidaltzen dizuet ondorengo argazkia.

IES Plaiaundi BHI

Neguko garbiketa

Batxillerreko 2. mailako ikasleek, gabonetako oporrak hartu baino lehen, urmaelean dauden landare helofitoen urteroko garbiketa egin dute.

IES Plaiaundi BHI

Eskoletako Urmael Sarearen txapa jartzen

Batxillerreko 2. mailako ikasleekin batera, EUS-en logoa duen plaka eskolako Jaizkibel urmaelean jarri dugu, inguruan bizi diren koipuen harridurarako.