Jarduerak urmaeletan

Atal hau Eskoletako Urmaelen Sarearen parte diren eskolek urmaelean egiten dituzten jarduera ezberdinak partekatzeko gunea da.

Errekabarri eskola

2021-11-02

Intsektuentzako ezkutalekua

Lehenengo mailakoekin batera gindako jarduera honetan, helburu nagusiak hurrengoak izan dira: (1) Ekosistemen errespetu eta zaintzarako zein sensibilizaziorako beharra komunitatea zein jendartean transmititzea; (2) Biodibertsitatean sakontzea; (3) Errealitate hurbileko material esta espazioen bidez, ekosistema eta natura ulertzea eta errespetatzea.

Urmaelera etor daitezkeen intsektuez jabetuta, haientzako gustuko izan daitekeen bizileku bat jarri diegu. Jolastokian genituen enbor zulatuetako bat hartu eta urmaelaren ertz batean kokatu dugu. Baratzean intsektuen hotela baldin badago ere, urmaeletik gertu gustuko duen intsektuan eta gainontzekoak bertan gustura egongo direlakoan.

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Imaz Bertsolaria eskola

2021-11-10

Altzoko urmaela eraikitzen

Gure urmaela bi egunetan eraiki genuen. Urriaren 1ean lan teknikoa egin zen eta HHko ikasleak gerturatu ziren, bertan, baso eskolako eremua dagoela aprobetxatuz. Urriaren 16ean bigarren zatia egin zen. Auzolanean egiteko asmoa izan genuen hasieratik, eta herri mailara zabaldu genuen. Beraz, ikasle, irakasle, guraso eta herritarrak bertaratu ziren egun horretan. Lehenbizi Iñaki Mezquitaren azalpenak jaso genituen kultur etxean odonatuei buruz, eta gero, oinez joan ginen guztiok eremuraino. Bertan, guztion artean eta Aranzadikoen gidaritzapean putzua bukatu genuen hamaiketako ederra eginez.

MOVIE.mp4

Donostiako Hezkuntza Fakultatea (EHU)

2021-11-02

Ingurumen Biografia

Lehen Hezkuntzako graduko lehenengo mailako ikasleekin burututako jarduera honen helburu nagusia Ingurumen Biografia bat egiten ikastea da, gizakion eta ingurumenaren arteko erlazioaz jabetu eta ikasleengan hausnarketa sustatuz. Eredu moduan Unesco Etxeak emandako eredua jarraitu da.

Helburuak 8 azpiataletan banatzen dira:

  1. Pertsonen eta ingurumenaren arteko hartu-emanak ezagutzea.

  2. Pertsonen eta ingurumenaren arteko hartu-emanak aztertzeko tresna desberdinak erabiltzen ikastea: ortofotoak horien artean.

  3. Ingurumen biografia bat zer den, nola idazten den eta zertarako balio duen jakitea.

  4. Ingurumen eraldaketan parte hartu duten faktoreak ezagutzea.

  5. Ingurumenaren eraldaketa onarri hartuta hausnarketa sustatzea.

  6. Ingurumenaren eraldaketak gizakiongan sortarazten dituen pentsamendu, sentimendu edota oraitzapenak azaleratzea.

  7. Gizakion jarduerak ingurumenean dituen ondorioak ikustea.

  8. Etorkizunari begira gizakion eta ingurumenaren arteko erlazioari buruzko gogoeta egitea.


Lehendabizi, talde osoari, Unesco Etxeak dituen Ingurumen Biografia desberdinak banatu zaizkie bikoteka azter ditzaten eremu moduan.


Ondoren, bi bikote elkartu eta bikotekide bakoitzak besteari helarazi dio irakurri duena. Biografia adibideak mundu osokoak dira.


Hirugarren atal batean, adibideak ikusi ondoren, Ingurumen Biografia bat zer den, zein atal dituen, nola idazten den eta zertarako balio duen ikusi dute ikasleek.


Laugarren pausoan, bikoteka, Gipuzkoako eremu bat aukeratuko dute. Horretarako Foru Aldundiak eskaintzen duen 1:5000 eskalan, webgunean sartu eta https://bms.gipuzkoa.eus/web5000/eu/ estekaren bitartez urte jakin bateko ortofotoa aukeratuz. Orrialdeak urte desberdinetako ortofotoak ikusteko aukera ematen du, ingurumen aldaketak deskribatu ahal izateko.


Bostgarren pausoan, nor elkarrizketatuko duten aukeratu, gogoan izanik pertsona heldua izan behar duela, elkarrizketa prestatu dute. Elkarrizketak, iraganari, orainari eta etorkizunari buruzko galderak izan behar ditu, adibidez: Azaldu ezazu zer itxura zuen zure herriak txikia zinenean, nola aldatu da? Noiz? Zergatik? Nola sentiarazten zaitu?


Azkenik, dokumentatutako aldaketek ekarritako ondorioen inguruan beraien iritzia eman behar dute. Bertan, bizi kalitateak jasandako hobekuntza eta kalteen inguruan hausnarketa eginez.


Jarraian, Gipuzkoako Kanpusean, ikasleek egindako urmaela kokatzen den lekuko bi ortoirudi txertatu dira: Bata, 1977-78 urtekoa eta bestea, 2019-koa. Ingurumen biografia dazteko Unesco Etxeak duen eredua txertatu da.

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Donostiako Hezkuntza Fakultatea (EHU)

2021-05-07

Zer behar du igelak eta nork behar du igela?

Lehen Hezkuntzako graduko lehenengo mailako ikasleekin burututako jarduera honetan, anfibioen habitataren galeraren arazoari buruz hitz egin dugu ikasgelan eta ikasleak jakitun dira konponbidea bilatzen lagundu behar dela. Horretarako urmaela sortuko dugula erabaki dugu eta nolakoa izango den hasi gara imaginatzen...


Burutu dugun jarduerarekin helburu hauek ase nahi izan ditugu:

  1. Urmaelaren ekosisteman bizi diren bizidunak ezagutzea.

  2. Urmaelaren aldagai fisikoak identifikatzea.

  3. Bizidunen arteko eta hauen eta haien ingurunearen arteko elkarrekintzak aurkitzea.

  4. Urmael hipotetiko bat irudikatzea poster batean eta justifikatzea irudikatzen diren elementuen agerpena.


Informazioa aztertu baino lehen, ikasle talde bakoitzak urmael hipotetiko bat marrazten du taldekideen ideietan oinarrituta. Konturatzen gara informazio gehiago behar dugula gure posterrak osatzeko eta horregatik gertu ditugun urmaelak bisitatzera joatea erabakitzen dugu Aranzadiko Herpetologia saileko kideekin batera. Errotatxoko urmaelean ur-igel arrunta, uhandre marmolairea zein palmatua eta odonatuen larbak ikusten ditugu lehen aldiz! Azalpenak entzuten ditugu eta urmael baten kate trofikoa nolakoa izan daitekeen ulertzen hasten gara. Baina azalpenak ez ezik, igel asko batera korroka ari direla ere entzuten dugu!


Hurrengo klasean gure posterrak osatzen jarraitzen dugu. Baina informazio gehiago behar dugunez, Iñaki Mezkitak prstatu duen odonatuei buruzko erakusketa ikustera joaten gara eta berak azaltzen dizkigun burruntzi eta sorgin-orratzen sekretuak arretaz entzuten ditugu. Geratzen zaizkigun zalantzak liburuetan enta interneten bilatzen ditugu eta prest gaude gure posterrak osatzeko.


Urmaelari esker ekosistemei buruzko kontzeptu zientifiko orokorrak ezagutu ditugu eta horiek irakaslearekin errepasatu eta ondo definitu ditugu. Orain hobeto ulertzen ditugu apunteak!

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Luzaro HLHI

2021-10-15

Itziarreko urmaela sortzen

Jardueraren helburua urmaelaren eraikinean parte hartzea izan zen, lan desberdinak eginez: harriak kenduz, lurra botaz, zuloa estaltzen… ikasleak ikaskuntza-esperientzia esanguratsuak sustatzeko.


Haur Hezkuntzakoekin eta Lehen Hezkuntzako 1. eta 2. mailakoekin:


Horretarako, eskabadora joan zen egunean, ikasleak bertara hurbildu ziren makinak egiten zituen lanak ikustera. Ostiralean, berriro putzura hurbildu ziren eta lurra harri zorrotzez garbitu zituzten; hauek batira, kautxozko oihala zulatzen dutenak.

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailakoekin:


Ikasleak Debatik Itziarrera (3,5 Km) oinez joan ziren. Bertan, taldetan jarri ziren eta rotatzen urmaelaren eraikinean parte hartu zuten.

  1. Batzuk, zuloa oihal txuri batez estali zuten

  2. Beste batzuk, kautxozko oihal handi batez zuloa kontu handiz estali zuten.

  3. Hirugarren talde batek, potzuko ertzean, belar eta lur zatiak jarri zituzten eta beste batzuk harriak jarri zituzten.

  4. Eta bukatzeko, harriz garbitutako lurra bertara bota zuten.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Aranzadi Zientzia Elkartea

2021-09-22

Eskoletako Urmaelen Sarea GIOren III. Sinposioan

Irailaren 10etik 12ra Plaiundin GIOren (Grupo Ibérico de Odonatología) III. Sinposioa gauzatu zen. Igandean (hilak 12) Sinposioari amaiera emango zion irteera burutu zen. Irteeran Plaiaundi Institutoko egin berri diren putzuak eta Irungo Baratze-Parkeko putzuak bisitatu zituzten sinposioko parte-hartzaileek. Ion Garinek bertan azaldu zizkien EUS Proiektuaren nondik norakoak. Proiektuaren helburu eta egitasmoak GIOko taldekideen oso gustukoak izan ziren. Ea hiru urte barru, IV. Sinposioa egiten denean, EUS Proiektuaren bitarteko emaitzak azaltzeko aukera dugun!

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Errekabarri eskola

2021-06-22

Urmaelaren sorreraren bideoa

Ikasturtea bukatzen ari den honetan, egindakoaz eta bizitakoaz hausnartzea dagokigu orain. Azaroan sortu genuen urmaela, behelainotan hasitakoa eguzkipean dago orain. Bideo honetan bi egunetako lanak laburtu ditugu, eta bizitako une berezi hau konpartitu nahi dugu.

Urmaela sortzen_2020_11_23.mp4

Errekabarri eskola

2021-06-13

Ihiak landatzen

Lehen hezkuntzako 2. mailako ikasleekin batera egin den jarduera. Helburu nagusiak ikasleak lankidetzan jardutea, ekosistemarekiko errespetu eta ezagutza garatzea, odonatuentzako ingurunea sortzen laguntzea eta urmaelaren inguruko ekosistema aberastea izan dira.


Errekabarri eskolako urmaela ikasturte honetan sortu da. Hori dela eta, oraindik landaredia oso ahula edo urria da uraren inguruan. Naturalizazio prozesua laguntzeko, ihiak landatzea erabaki da, batez ere, odonatuen bizi ziklorako lagungarriak izango direlako. Aranzadi Zientzia Elkartekoen aholkularitzapean, ur ertzean ihi hauek landatu dituzte ikasleek, eta hauek ardura ezberdinak hartu dituzte hau egiteko: ihiak landatzen ari ziren bitartean, beste batzuek argazkiak atera dituzte, gainontzekoak baratzean ari ziren bitartean.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Lardizabal eskola

2021-06-08

Urmaeleko bizidunak aztertzen: Animaliak

Jarraian, Lardizabal eskolako irakasleek sortu duten unitate didaktikoa lehen hezkuntzako 5. mailako ikasleekin lantzeko, urmaelean bizi diren animalia ezberdinak ezagutu eta aztertzeko.

LARDIZABAL IKASTOLA LH5. URMAELEKO BIZIDUNAK UNITATE DIDAKTIKOA.pdf

Lardizabal eskola

2021-06-08

Urmaelaren musika eta begiak zorrotz urmaelean

Haur Hezkuntzako 5 urteko ikasleekin egin den jarduera. Helburu nagusiak, urmaeleko eremua gehiago ezagutzea (zer nolako landare eta bizidun dauden jabetzea), urmaeleko bizidunak errespetatzen ikastea eta urmaelak jasaten dituen aldaketez jabetzea izan dira.


Burutu den ekintzak bere osotasunean hiru zati ditu:

  1. Urmaela marrazteko eskatu diegu beste inolako argibiderik gabe. Kontuan hartu behar da gure haurrak urmaela ezagutzen dutela, bertan jolastordua egiten baitute.

Carousel imageCarousel image

2. Egun batean, urmaelean bilduko gara eta begiak itxita bertan entzuten diren sonuetan erreparatuko dugu. Buruan gordeko ditugu bertan entzundako soinuak. Ondoren, putzuaren beste marrazki bat egingo dugu.

Carousel imageCarousel imageCarousel image

3. Bukatzeko, berriro ere urmaelera hurbildu eta bertako animaliak eta landareak behatuko ditugu. Ondoren, urmaelaren azkenengo marrazkia egingo dugu.

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Lardizabal eskola

2021-06-08

Animalia bakoitzak bere lagun taldea

Lehen Hezkuntzako lehenengo mailako ikasleekin egin den jarduera. Helburu nagusiak eskola inguruan aurkitutako espezieak talde ezberdinetan banatzea, izaki bizidunak taldeetan sailkatzea eta ornodunen sailkapena ezaguaraztea izan dira.


Ikasleei karta-joko bana banatu diegu taldeko, eta kartak animalien ezaugarrien arabera sailkatzeko eskatu diegu: Ekosistemaka, hegoak dituztenak, etab. Ondoren, egin duten sailkapen hori arrazoitzea eskatu zaie. Behin hau eginda, irakasleak izaki bizidunen sailkapena eta ornodunen taldeak nola banatzen diren (ugaztunak, hegaztiak, narrastiak, anfibioak eta arrainak) azalduko du. Eta, amatzeko, ikasleek haien kabuz kartak erakutsi berri diegun talde horietan sailkatzea eskatuko diegu.


Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Errekabarri eskola

2021-05-24

Urmaelaren inguruan behatutakoaren erregistroa

Haur hezkuntzako 5 urteko ikasleekin aurrera eramaten ari garen jarduera da. Helburu nagusiak urmaela eta baratzaren inguruko izakien erregistroa egitea, behatutako espezieak identifikatzen saiatzea eta hauen ezagutza zabaltzea, eta gertuko errealitatea ezagutzea eta kontzientziazioa garatzea.


Jarduera hurrengoan datza: urmaelean zein baratzaren inguruan behatzen ditugun espezie zein gainerakoak behatu eta erregistratzeko modua asmatu nahaian gabiltza. Horregatik, urmaelera gerturatzean ikusitakoa edo arreta deitutako horren argazki bat jasoko dugu eta argazkirik ezean, informazio iturri ezberdinetatik behatutakoaren irudia aurkitu eta behaketak jasotzeko jarri dugun kortxoan kokatu dezakegu. Kortxo hau, ikasleek ezezik, familiek ere ikusgai dute eguneroko sarrera-irteeretan, urmaela eta gelen arteko bidean kokatu baitugu.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Donostiako Hezkuntza Fakultatea (EHU)

2021-05-14

Kutxatzen al dute etxean darabiltzagun produktuek?

Ur-dilistak, bertoko ekosistemakoak izan arren, anfibioentzat putzu bat sortzen dugunean arzo batean bihur daitezke, azkar eta asko ugaltzen baitira. Gure putzuan horrelakorik gertatzekotan, ur-dilista horiek bil ditzakegu sare batez eta ikasgelara eraman, haiekin hainbat jarduera interesgarri eraman baititzakegu aurrera.


Guk oraingo honetan burutu dugun jarduerarekin helburu hauek ase nahi izan ditugu:


  • Landare urtarren beharrak aztertzea.

  • Landareen ugalketa asexualaz jabetzea.

  • Eskola mailako ikerketen pausuak ezagutzea: hipotesiak egitea, esperimentuak diseinatzea, emaitzak jasotzea eta ebidentzietan oinarritutako azalpenak ematea.

Etxean darabiltzagun higiene, osasun eta garbiketa produktuek ur gezako ekosistemen osasunean eraginik ote duten ebaluatzea.


Jarduera hau guk era oso irekian eraman dugu aurrera ikasgelan, hau da, ikasleek hartu dituzte erabaki gehienak eta beraiek planteatu dute ikerketa nola garatu. Edonola ere, era itxiago batean plantea daiteke (zehaztutako esperimentu gisa), edota haurren adinaren arabera moldatu.


Hasteko, inguruko hezegune (urmael, putzu…) batetik ur-dilistak hartu eta ikasgelara eraman ditugu. Ondoren, ikasleek, taldeka, etxean darabilgun higiene edo garbiketa produktu zein botika bat aukeratu dute: ontzi-garbigailua, gela, detergentea, lixiba, parazetamola, ibuprofenoa... Horien toxikotasuna edo ingurumenean (ur gezako ekosisteman) eduki dezaketen inpaktua ebaluatzeko, ur-dilistak potetan kokatu ditugu (guk Petri kutxetan jarri ditugu, baina jogurt potoetan ere egin daiteke), eta produktu ezberdinak gehitu (kontzentrazio ezberdinetan). Beti ere kutxa batean ur garbia mantendu dugu. Kutxa guztietan ur-dilista kopuru berdintsua jarri eta 7 egun itxaron ditugu. Horiek igaro ondoren, produktu horiek landareentzat kaltegarriak ote diren aztertu dugu. Horretarako, hurrengo aldagaietan jarri dugu arreta: hazkuntzaren moteltze edo etetea, pigmentu berdeen galera (klorosia), flotagarritasunaren murrizketa…


Ikasle zein irakasleak ohartu gara etxean darabilzkigun produktu ugari (hustubideetatik behera isurtzen ditugunak), ur gezetako ekosistemetako landareentzat kaltegarri direla; eta landareak izanik ekosistemetako sare ekologikoetako lehen mailako katebegi, kalte horiek ekosistema osora heda daitezkeela ondorioztatu dugu. Hemendik aurrera, produktu batzuen erabilpena murrizten ahaleginduko gara.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Lardizabal eskola

2021-05-14

Urmaelaren musika

Lehen hezkuntzako maila ezberdinak urmaelera hurbildu dira urmaelaren inguruan aurki daitezkeen elementu ezberdinak aztertu eta egiten duten soinua identifikatzeko.

LH 1-2

Urmael ingurura joan eta, isiltasuna mantenduz, inguruan zer entzuten den adi-adi egon dira. Entzun dituzten soinu horiek paperean jaso dituzte, marrazki bat eginez. Amaitzeko, marrazkiekin eta soinuekin bideo bat sortuko dute.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

LH 3-4

Urmaelera joan aurretik, bertan zein soinu entzun ote dezakegun hitz egin dute talde handian. Jarraian, urmaelera hurbildu gara eta, isiltasuna mantenduz, inguruan zer entzuten den adi-adi egon dira. Jaso dituzten soinu horiek paperean jaso dituzte marrazki baten bitartez. Ondoren, urmaeletik bueltan, entzun dutena, eta beraz, marrazkietan jaso dutena elkar banatu dute haien artean hitz eginez. Egin dituzten marrazki eta soinuarekin bideo bat sortuko dute.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

LH 5-6

Urmaelera joan aurretik, bertan zein soinu entzun ote dezakegun idatzi dituzte banaka eta gero talde txikitan komentatu dituzte. Jarraian, urmaelera hurbildu gara eta, isiltasuna mantenduz, inguruan zer entzuten den adi-adi egon dira. Jaso dituzten soinu horiek paperean jaso dituzte idatziz eta marrazki bat eginez. Ondoren, urmaeletik bueltan, entzun dutena, eta beraz, idatziz eta marrazkietan jaso dutena elkar banatu dute haien artean hitz eginez. Guztien artean azken zerrenda bat osatu da: zer entzun dugu urmaelean?

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Errekabarri eskola

2021-05-04

Eskoletako Urmaelen Sarea txapa jarri

Urmaelera gerturatu dira ikasleak bertan bizidunen bat ikusteko gogoz. Mikaren bat etorri da freskatzera eta ur sakonean, izaki txiki txiki eta beltz batzuk dabiltza igeri. Zer ote dira? Badugu entretenimendua…

Gure eskolako urmaelaren berri emanez, Haur Hezkuntzako ikastalde batekin Eskoletako Urmaelen Sarearen txapa jarri dugu talde lanean, urmaelaren eremuko sarreran. Batek txapa jarri, besteak itsatsi, besteak eutsi…


Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Aimaiurko Haur eta Lehen Hezkuntza Eskola Publikoa

2021-03-25

Urmaelaren bizilekua

Haur hezkuntza eta lehen hezkuntzako ikasleekin aurrera atera den jarduera honen helburua, eskola inguruan egingo den urmaela sortzeko gune egokia bilatzea, ezagutzea, neurtzea... izan da. Horretarako, hurrengo prozedura jarraitu da:

  1. Eskolako ikasle guztiekin urmaela egiteko hautatu den tokira joan eta planoak eskutartean dauzkagula, in situ, tokia kokatu, planoetan adierzten dena interpretatu, ulertu… da.

  2. Lur partzelen ezaugarriei buruz hitz egin eta auzolurrez hipotesiak egin eta gero, Baztango Batzar Nagusiaren funtzio, ezaugarri eta prozeduraren nondik norakoez solas egin da.

  3. In situ neurketak egin eta urmaelaren eta inguruko bazterrek hartuko duten eremua taxutu dira.

  4. Urmaelaren ezaugarriez, balizko “biztanleez”, landareriaz hitz egin da, hipotesiak egin eta norberak bere proposamena marraztu du.

  5. “Xapoketan” partidak aitzineko lanak jadanik akituta dituzten ikasleekin.


Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Orokieta Herri Eskola

2021-03-03

Baratza ikasgeLab proiektua

Adin ezberdinetako haur eta familiekin egin da jarduera, auzolan deialdia egin eta umeen eta familien laguntzaz, baratza eta urmaelaren inguruan txukunketak egin dira. Hainbat lanen artean, Eskoletako Urmaelen Sareko plaka jarri dute.

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Lardizabal Herri Eskola

2021-02-23

Nor da nor?

LH 5. eta 6. mailako ikasleekin, animalien identifikazio eta ezagutza jarduera egin da.

5. mailan 16 ikasle eta 6. mailan 10 ikasle izanik, taldeetan banatu dira. Gauzak honela, ikasleen jakin-mina piztu eta horren inguruko animalien interesa sustatu da jarduera honekin.

Helburu nagusia:

  • Urmael inguruko anfibioak eta narrastiak ezagutzea.

Eman diren pausuak honakoak dira:

  1. Gela bakoitzeko ikasleak bost-seiko taldeetan banatu.

  2. Olaldeko parkean zehar ezkutatuta zeuden animalia ezberdinen argazkiak aurkitu.

  3. Talde bakoitzak animalia bat aukeratu eta informazioa bildu.

  4. Taula bat bete informazioa eskuratu ostean.

  5. Taldea osoa berriz bildu eta lortutako informazioaren inguruan hitz egin.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Herri Ametsa

2021-02-16

Nature walk

LH 5. mailako ikasleekin, EKI 5.2 English bigarren moduluaren aurkezpen jarduera egin da.

Modulua inguruan ditugun animalei ingurukoa izanik, urmaelean topa daitezkeen animalien bila egindako irteera da jardueraren muina.

Helburu nagusiak:

  • Ingelesez, animaliei buruzko informazioa zuzentasunez eta autonomiaz ematea.

  • Ingeleseko saioetan ingelesez egindako parte hartzeak handitzea.

  • Animalien inguruko hiztegia sendotzea.

  • Ingurune naturala ezagutu eta duen balioa aitortzen laguntzea.

Jarraitu den sekuentzia hurrengoa da:

  1. Gelan aurre-prestaketa: Zer ikustea espero duzue? Nola deskribatuko zenuke ikusitakoa?

  2. Taldeka (4-5), 20 minutuz urmaelan eta inguruan aurkitzen dituzten animalia guztiak zerrendatzea. Txapelketa modura proposa daiteke.

  3. Gelan ikusitako animaliak aurkeztu eta deskribatu.

  4. Karta formatuan ikus zitezkeen animalien argazkiekin osatutako argazki bilduma bat eman taldeko. Animaliak izendatu eta taldekatzen saiatu behar dira taldekatzeen arrazoiak emanez. Adibidez: uretan bizi diren animaliak, hegan egiten duten animaliak, lau hanka dituzten animaliak, etab.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Lardizabal

2021-01-21

Aranzadi Zientzia Elkartearekin urmaelaren dibulgazio saioa

Haur Hezkuntzako 5 urteko geletatik Lehen Hezkuntzako 6. mailararte.

Aranzadi Zientzia Elkarteko Ion Garin eta Iñaki Mezquitarekin saio bana egin zen: Ion Garinekin urmaelaren inguruko dibulgazio saio bat izan zuten ikasleek, herrian (eskola ondoan) dagoen Olalde parkeo urmaelean, eta, Iñaki Mezquitarekin odonatuen erakusketa ikusi zuten.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Bizilore Eskola

2020-12-15

Urmael sareko plaka lotzea

Lehendabiziko topaketetatik bueltan aurkezpentxo bat egin genien haurrei Urmaelen Sarearen inguruan. Interes handia zeukaten zertara jolan ginen jakiteko beraz bertan emandako materialak aurkeztu genizkien eta sarearen helburuak azaldu.

Egun horretan 5etik 9 urte bitartekoei Sareko txapa erakutsi genien eta jarduera aurkeztu. Denbora pila bat igaro da ordundik eta tarte bat hartzea kostatu zitzaigun arren abendu bukaeran kanpo espazioko denboran aukeran eman genien nahi zuenari txapa jartzeko. Sei haur animatu ziren eta hurrengoa egin genuen:

  1. Txapa non jarri erabaki.

  2. Materiala aztertu.

  3. Aroztegian beharrezko erramintak hartu

  4. Bakoitzak egingo zuen lana erabaki.

  5. Zuloak egin eta txapa lotu.

Momentu horretako argazkirik ez dugun arren nola gelditu den ikusteko bidaltzen dizuet ondorengo argazkia.

IES Plaiaundi BHI

2020-12-15

Neguko garbiketa

Batxillerreko 2. mailako ikasleek, gabonetako oporrak hartu baino lehen, urmaelean dauden landare helofitoen urteroko garbiketa egin dute.

Carousel imageCarousel imageCarousel image

IES Plaiaundi BHI

2020-12-15

Eskoletako Urmael Sarearen txapa jartzen

Batxillerreko 2. mailako ikasleekin batera, EUS-en logoa duen plaka eskolako Jaizkibel urmaelean jarri dugu, inguruan bizi diren koipuen harridurarako.


Carousel imageCarousel imageCarousel image